Про формування патріотичних почуттів засобами
національно-патріотичного
виховання
( Доповідь)
Підготувала:
Степанюк Олена Іванівна
вчитель історії та
основ християнської
етики
Формування
патріотичних почуттів або патріотичне виховання – головний засіб зміцнення
єдності і цілісності України. Патріотизм
в цих умовах не роз’єднує і не відокремлює
нації, а зближує їх. Розвинута патріотична свідомість
передбачає розуміння всіх народів , що живуть на території країни, як
єдиної родини , кожен член якої унікальний по-своєму.
Для
досягнення мети з національно – патріотичного виховання на уроках історії пропонуються такі завдання:
-
забезпечення
сприятливих умов для самореалізації
особистості в Україні, для виховання патріотизму , як духовної складової
особистості громадянина;
-
формування
духовних цінностей українського патріота:почуття патріотизму , етнічної та
національної свідомості, любові до
українського народу, його історії, Української держави, рідної землі , родини, гордості за минуле і
сучасне на прикладах героїчної історії
українського народу та кращих зразків
культурної спадщини.
-
Утвердження
у свідомості учнів об’єктивної оцінки ролі українського війська в українській
історії, спадкоємності розвитку Збройних Сил у відстоюванні ідеалів свободи та
державності України і її громадян від княжої доби Гетьманського козацького
війська, військ Української повстанської
армії до часів незалежності.
-
Відродження
та розвиток українського козацтва як
важливої громадської сили військово-патріотичного виховання молоді
-
Прагнення
свободи, любові до природи та мистецтва.
Крім того , у нашого
народу завжди було правилом формування в молоді
такі героїчні якості, які становили кодекс лицарської звитяги. Він
вимагав від кожного юнака чи юнки розвитку
в собі високого рівня моралі , духовності , стійкої і незламної волі, сили духу.
Кодекс лицарської звитяги
передбачав:
-
готовність
боротися до захисту за волю, віру, честь і славу України;
-
нехтування
небезпекою, коли і йдеться про життя друзів , побратимів, матері – України;
-
презирство
і ненависть до ворогів , прагнення звільнити рідний край від завойовників .
-
героїзм,
подвижництво в трудовій діяльності на
благо родини, свого краю, Батьківщини і в захисті її гідності і честі.
З метою
формування патріотичних почуттів засобами національно-патріотичного виховання
використовую такі форми роботи.
ü Виховні години , на яких поглиблюються знання учнів
про нашу державу, формується уявлення
про поняття ,, патріотизм,, , ,,громадянин,, виховується почуття любові
до Батьківщини і прагнення своєю працею
примножувати здобутки українського народу (,, Моя рідна Україна” “ Державна
символічна Батьківщина”)
ü Уроки пам’яті, уроки мужності
( “ Герої
Небесної сотні” , “Жити -
Вітчизніслужити”)
Урок –реквієм ,присвячений учасникам
битви під Крутами (,,Юнацтво , сповнена надії”)
,,Пам’ятаймоминулезарадимайбутнього
“, присвячений
Голодомору 1932-1933 рр)
ü Усні журнали ( “У єдності наша сила: День Соборності
України”)
ü ,,Козацькому роду нема переводу, лине
його слава в далечі віків…”
Запропоновані форми й методи патріотичного виховання значного мірою
залежність від спрямованості виховного процесу , форм та активних методів його
організації, що ґрунтуються на демократичному стилі взаємодії , спрямованої на
самостійний пошук істини і сприяють формуванню практичного мислення ,
ініціативи й творчості.
Нові виховні підходи здатні
розвивати почуття громадянського обов’язку, любові до Батьківщини, поваги до історичного
минулого .
Треба ураховувати вікові
особливості учнів і підбирати форми заходів згідно з віком дитини.
Немає коментарів:
Дописати коментар